Gand...


sâmbătă, 25 aprilie 2009

Intre Noapte si Zi...


Au venit norii gramada in privirea mea
si mi-au innoptat-o.

Undeva in dreapta vad o lacrima de lumina.
se lateste ciudat spre mine.
intind mana spre ea
dar n-o ating. E inca prea sus.

Eu stau.
Stau pe o plaja singuratica
Si astept.
M-am saturat sa tot astept cate ceva.

Valul ce tocmai vine spre mine
imi spala mersul leganat al deznadejdii.
Si iarasi astept.
Cuget.
Si iarasi cuget.

Din orizonturi nu mai vine nimic
in afara de noaptea asta densa
si niste nori furiosi.
Pana cand trebuie sa mai astept
Schimbarea?

Am obosit inainte de a veni asfintitul.
Parca as trai intre doua apusuri
Si nu mai apuc sa vad soarele.

Vai! mi s-au incolacit gandurile de geamandura
iar cuvintele imi ies prea gri.
Hmmm…

Ma voi culca linistit in barca asta alba
La fel de singura ca mine
Si tare-as visa mult verde
pentru a uita
Trairea sinusoidala dintre noapte si zi…

(10 martie 2009)

Un comentariu:

  1. Comentariu primit pe e-mail de la frumoasa si buna mea prietena virtuala Mira:

    "Poezia este deosebit de sugestivă și exprimă tristețea eului liric, dorința de a atinge un ideal intangibil. In incipit apare motivul norului.Ambivalența acestui simbol provine din faptul că norul întunecă soarele, dar este în același timp și sursa ploii fertilizante. Se asociază materiei prime și nediferențiate. Aici, norii semnifică o amenințare, o apăsare sufletească.Se caută o dâră de lumină, care întârzie să apară, ceea ce-ar însemna goana după acea fericire iluzorie, după acel ideal intangibil. Plaja este singuratică, ceea ce accentuează tristețea, izolarea, retragerea în sine.Sufletul este obosit de așteptarea a ceva ce-ntârzie să apară. Pendulează între două asfințituri, între noapte și zi. Această oscilare sugerează starea eului liric, de tristețe și de speranță uneori. Barca este simbolul călătoriei, iar aici ar putea semnifica o salvare , o speranță.
    Este foarte frumoasă poezia și foarte bine ales titlul. De fapt, viața este o pendulare între noapte și zi, între bucurie și tristețe, între așteptare și împlinire sau așa cum spune Blaga,” omul e deal, vale, într-o unduire fără sfârșit”

    Multumesc, draga Mira. Cred (nu stiu sigur) ca trebuie sa alegi varianta "Open ID" si sa-ti scrii nick-name-ul "Mira". Incearca aceasta varianta.

    RăspundețiȘtergere