Gand...


miercuri, 10 martie 2010

Nu e spovedanie - preluare de la Gina

Gina, le-am copiat aici astfel ca atunci cand voi avea timp sa le completez.

Principiile Ginei

1. nu las nimic de azi pe maine si nu intarzii.. Pot sa nu dorm, sa nu mananc..daca am ceva de facut, termin. Tot ce am inceput - scoala, examene, casa, masa, lectura, ceva promis cuiva. Renunt la masa, plec pe ploaie, ninsoare, ma scol cu noaptea in cap, dar fac ce am promis. N-am ajuns niciodata la epuizare.

2.Postesc doua zile pe saptamana. O saptamana la inceputul postului si alta la sfarsit. Daca ma intrebi de ce fac asta, raspunsul este- asa am hotarat.

3. Nu ma culc, inainte de a ma ruga pentru toti cei dragi mie. Totdeauna sunt ultima. Pentru parinti , am alt mod de a-i tine aproape de suflet.

4. Ma imbrac frumos. Nu pot iesi nicaieri, absolut nicaieri, fara sa fiu multumita de cum arat. Nu o fac pentru cineva. O fac pentru mine. De cand ma stiu. Mai precis, o stiu de prin scoala generala.

5. Nu suport lucrul de mantuiala. Nicaieri. Ca diriginta, mama, sotie, profesoara, colega, vecina si ce altceva mai sunt sau am fost , poate ca sunt socotita o scorpie, dar n-o sa ma schimb niciodata. Nu pot dormi intr-o camera decat dupa ce totul a fost asezat , incat sa-mi placa. Nu pot face lectii intr-o sala de clasa plina de hartii. Refuz marfa , daca vanzatoarea nu are manusi, se stramba sau tranteste pe cantar. Fratelui mei ii rupeam foile din caiet, dupa ce se culca. Ii scriam temele, incercand sa-l determin sa faca la fel. Ce sa mai spun de copiii mei.. De asta nu mi-am dorit niciodata sa fiu sefa mare. Desi, fie vorba intre noi, n-ar fi fost chiar cea mai mare greseala.O sefa , asa mai mica , am fost.Suficient cat sa primesc multe injuraturi( in spate).

6. Cu buna stiinta, jignesc rar. Ma ia gura de dinainte. Sar la gatul celui care ii jigneste pe copii. Pe ai mei. Sau pe elevi. Ii detest pe profesorii care fac asemenea enormitati( unii dintre ei stiu!!). Nu suport sa fiu jignita. Poate ca sunt cam exagerata.

7.Recunosc cand gresesc. Imi cer scuze. Chiar de la copii. Am facut-o totdeauna.

8. Nu pot sa ma lafaidaca altuia ii este greu. Sunt dispusa sa impart. Pana la un punct. Nu sunt chiar altruista. Mai degraba, nu accept sa fiu considerata ca as face-o din slabiciune. O fac. Pur si simplu. Imi place sa daruiesc.Daca vreau, asta fac. Din tot sufletul. Mor de placere sa vad o fata fericita, daca am reusit sa ' schimb un surubel'. Cat de mic.

9. Nu tradez, dar am fost tradata . Nu de putine ori)

10. Spun ' verde- fatis’.Adesea. . Ee, uite ca nici aici nu sunt’ perfecta’. Sunt unele lucruri , pe care atat le-am ocolit , ca au ajuns sa para firesti. Si nu sunt. Nu le-am 'descoperit’ , dintr-un fel de pudoare. Ca doar fiecare are secrete, nu? Dar si sa traiesti ca o ‚ reduta’ , parca nu este chiar ideal.. Nu invat din greseli. Imi doresc. Nu stiu cum se face, dar , de fiecare data, parca este altceva..Si viata fuge.Doamne, cum fuge..

p.s. Era cat pe ce sa ' pierd' ceva foarte important. Parintii mei aveau o vorba- capul plecat de sabie nu e taiat.Era valabil pentru ei. Nu si pentru mine. Si, am invatat, de multa vreme , sa-mi pastrez si sa respect independenta. De orice tip. //

Poate ca n-am fost prea’ limpede’. Dar, daca exercitiul asta de sinceritate le permite urmatoarelor persoane sa raspunda, este ok. Daca nu, nu. Asta e. Intr-o ordine absolut intamplatoare- Ela- portocala, Angi, Gabi- supravietuitoarea, Shanti, cand o sa vrea, Angela, cand va fi libera, Manon, daca trece pe aici, Anielle, daca vrea, Ruxi, daca trece, din intamplare. O uitasem pe Orry.Vreun domn? Nu indraznesc..poate, cumva, gemenii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu